Zdrowie

Sekret długowieczności -Zdrowy tryb życia.

nadgarstek

Długość życia

Ile średnio czasu dziś żyjemy? Niektórzy mówią 70 lat, inni 80. A jaka jest prawda? Możesz żyć tyle, ile Ci się podoba! Musisz tylko zmienić swoje nieprawidłowe nawyki żywieniowe i dbać o zdrowie fizyczne i psychiczne przez całe Twoje życie. Brzmi jak dość ciężkie zadanie, ale jest zupełnie odwrotnie. Gdy poczynimy pierwsze kroki, inwestycja zwróci się nam wielokrotnie. Na początek Twoja waga – jest ona przyczyną wielu ilości schorzeń, jeżeli tylko odbiega od normy. Gdy ważysz za mało, możesz czuć się niedożywiony. Możesz nabawić się anemii i tym podobnych ustrojstw. Zaś będąc otyłym możesz czuć się nieswojo wokół ludzi. Czy chcesz tak się czuć? Oczywista odpowiedź, to NIE. Sprawdź czy Twoja waga jest prawidłowa poprzez kalkulator BMI, i zacznij działać w kierunku zdrowego stylu życia, wolnego od wszelkiej chemii i konserwantów. To jest właśnie sekret długowieczności – bezstresowe życie w pięknym otaczającym Cię środowisku, gdzie Twoje ciało funkcjonuje prawidłowo na każdej płaszczyźnie.

Ćwiczenia

Dobrym sposobem na porawę samopoczucia są ćwiczenia. Ćwiczenia pomagają także zachować zdrową sylwetkę, dzieki nim nie będziesz miał problemów z kręgosłupem czy zespołem cieśni nadgarstka (mowa o osobach, które wykonują siedzącą pracę). Warto ćwiczyć, powtóży to każdy rehabilitant.

Koniec siedzenia

W Internecie jest wiele artykułów na temat jesiennej melancholii, na temat sposobów spędzania wolnego czasu oraz rodzajów zimowej czy jesiennej aktywności fizycznej. Jednak ostatnio ludzie stali się zagorzałymi fanatykami siedzenia w domu. Powodem może być wspomniana wyżej melancholia prowadząca do depresji, ogólne zniechęcenie, zmęczenie lub chociażby przeziębienie czy jakaś choroba, albo też stan zdrowia – szczególnie w zaawansowanym wieku. Niestety jednak najczęściej powodem naszego przesiadywania w domu jest nastrój i ogólne zniechęcenie. Zdecydowanie bardziej człowiek woli wtedy posiedzieć w domu, chociażby nic nie robiąc, niż się z niego ruszać. Istnieje oczywiście wiele pokus, którym niestety w tym przypadku można dać się uwieść. Są nimi na przykład ciepło i komfort, który niekoniecznie będzie towarzyszył np. podczas spaceru. Dodatkowo istnieje mnóstwo sposobów spędzania tego czasu w domu. Można na przykład połasić się o domową filmotekę lub bibliotekę. Któż nie woli obejrzeć dobrego filmu czy zanurzyć się w czytanie świetnej lektury zamiast wychodzić na takie zimno? Nie interesuje nas wtedy ani moda damska ani moda męska, zakładamy na siebie, co popadnie. Bardzo często jednak powodem spędzania większej ilości czasu w domu jest zwyczajny brak czasu. Powstrzymują wtedy obowiązki w domu, praca, nauka itp. Każdy człowiek na pewno wie jak to jest przysłowiowo ?nie wiedzieć, w co pierw ręce włożyć?. Jednak mimo wszystko warto wypracować pewien system i znaleźć na to co najmniej 15 minut dziennie. Wpływa to na poprawę nastoju, formy i zwiększa naszą odporność. Moda damska i moda męska wcale nie muszą mieć tutaj tak wiele do powiedzenia. Czasem wystarczą tylko dresy i bluza. Ważnym jest, aby czuć się komfortowo. Na pewno warto spróbować!

rehabilitacja

Zdrowa dieta

Zapytaliśmy dietetyka o 3 zasady zdrowej diety. W odpowiedzi otrzymaliśmy to:

Regularność

Pamiętaj, o regularnym odżywianiu - to podstawa dobrej diety

Wybór produktów

Stosuj produkty jak najmniej przetworzone - warzywa, owoce itp.

Dobry tłuszcz

W zdrowej diecie tłuszcz jest jednym z podstawowych składników pokarmowych